Milyen hatással van életünkre a harag, és miért érdemes megtanulni kezelni?

Düh, feszültség vagy agresszió. Mindannyian ismerjük őket. Ezek az érzések természetünk és normális szellemi fejlődésünk részei. Ha erre gondolunk, még nagyobb paradoxon, hogy mennyire elfogadhatatlanok a mai társadalom számára. Az elítéléstől való félelem arra kényszeríthet bennünket, hogy elnyomjuk őket, ami csak egy lépés a betegség vagy a dühkitörés felé. De hogyan irányítsd a haragodat és hogyan használd megfelelően?

Mi a harag?

A düh és az agresszió olyan érzelmek, amelyek elválasztják egymástól azt az intenzitást, amellyel átéljük őket. Az agressziót ezután inkább ösztönnek, belső energiának írják le, amely veleszületett, és megnyilvánulásait nagymértékben befolyásolja az a környezet, amelyben születünk.

 

Hogyan kezeljük a haragot?

Ahhoz, hogy megtanuljuk kezelni a haragunkat, először is jó, ha kiderítjük, mi okozza azt. Tanulj meg kérdezni magadtól. Ha a belső hangod ellenáll, és nem akar válaszolni, kérd szakember, coach vagy pszichoterapeuta segítségét. Biztosan megszólaltatja a belső hangot egyszerű, de erőteljes kérdésekkel. Dühöd okai végső soron a segítőid lesznek az irányításban.

Hogyan kell megfelelően kiadni a haragot?

Ha már ismered a kiváltó okokat, talán csökkented a haragot kísérő belső feszültség érzését. De hogyan lehet úgy megnyilvánulni, hogy ne kelljen megfojtani, ugyanakkor ne ártsunk magunknak vagy másnak? A harag, mint minden más érzelem, rövid távú kapcsolat. Tehát, ha tudod, hogy ez nem tart örökké, és elmúlik, az segíteni fog neked.

hedepy-david-2-w

Mit kerüljünk el, ha úgy érezzük, közeleg a düh?

A harag elfojtása növeli annak kockázatát, hogy előbb-utóbb elveszíti az irányítást, és ez robbanásként jelenik meg. És ha elég sokáig sikerül megfojtani, nagy valószínűséggel egészségkárosodást okoz. Az ajánlás az, hogy hagyd elfutni a haragodat, de olyan formában, amely megkönnyebbülést hoz anélkül, hogy kárt okoznál másoknak, beleértve téged is. Érzelmi edzők vagy pszichoterapeuták segítenek felállítani a saját rituáléit, hogy felállítsa haragját.

 

Mik a dührohamok? És mit kezdjünk a haraggal a gyerekekben?

A dühkitörések valószínűleg a felgyülemlett frusztráció vagy stressz következményei. A rohamokra való hajlam genetikai és környezeti hatások is lehetnek, amelyekben élünk vagy éltünk gyermekként. Ha már az irányíthatatlan düh ördögi körében vagy, lassíts, és menj vissza az időben oda, ahol kezdett egy kicsit túlzás lenni számodra. Beszéljen valakivel, aki segíthet eligazodni, legyen az egy szeretett személy vagy egy online terapeuta.

A gyerekek haragjának mértékét a genetika és a környezet (család) is befolyásolja. Ha gyakoriak a dührohamok, általában olyan családterápia javasolt, amely átfogóan működik, ideális esetben minden családtaggal.

 

Hogyan segíthet a pszichoterápia az agresszió kezelésében?

Ha úgy érzi, hogy az agressziója problémákat okoz, és túl gyakran a harag és a düh irányít, a pszichoterápia egy mód a változásra. Mindenekelőtt abban segít, hogy rávilágítson arra, hogy mire való a haragja, és mi a szerepe az életében (oktatásban). Kontextusba helyezi azokat az okokat, amelyek miatt ez az adott viselkedési stílus érvényesül a másikkal szemben (megértés). És elvezeti Önt a stresszes helyzetek kezelésének más módjaihoz. Ezek magukban foglalhatják az önismereti, kommunikációs készségeket vagy az asszertivitás képzését is.

A kliens valódi története. Így segített a pszichoterápia:

“Mikor jöttem rá először, hogy kezdenem kell valamit a dühemmel? Azon az éjszakán, amikor a barátnőm összepakolta a bőröndjét és elment. Őszintén szólva, nem vagyok meglepve. Sosem voltam nyugodt, de nem is kellett okos. mentség az elmúlt napokban, hogy A terapeuta pont az ellentétem volt, kedves és megértő. Neki köszönhetően sikerült megfejtenem dühöm valódi okait. “Ez már csak így van. De most a dolgok megváltoznak. Ezért én” Szeretnék támogatni másokat, akik átélnek ilyesmit – haraggal, csak meg kell tanulnod megfelelően dolgozni. Ha nekem sikerül, neked is sikerülni fog.”

Dühkezelés a pszichológia segítségével

Keresse az Önnek legmegfelelőbb szakembert

Nem számít, honnan keresett meg minket
Nóra Koczor (500+ óra gyakorlat)
SZORONGÁS KAPCSOLATOK ÉLETESEMÉNYEK
Ellenőrzött szakmai képzés
„Az alapvetően egészséges embernek képesnek kell lennie élvezni egy gazdagabb, teljesebb, éntudatosabb életet. (Wildflower, 2013)“
11 900 HUF / ülés
Dr. Viktória Maczák (5000+ óra gyakorlat)
DEPRESSZIÓ KAPCSOLATOK ÉLETESEMÉNYEK
Ellenőrzött szakmai képzés
„Életünk során mindannyian kerülünk olyan helyzetbe mikor ránkférne a segítség. Olyan problémamegoldó technikákat ajánlok, melyek csökkentik a feszültséget és javítják a hangulatot.“
17 900 HUF / ülés
Dr. Lucian Líviusz Olteanu PhD. (10000+ óra gyakorlat)
STRESSZ MOTIVÁCIÓ ÉLETESEMÉNYEK VEZETŐI COACHING
Ellenőrzött szakmai képzés
„Mindennapjaink során számos problémával, nehézséggel szembesülünk, amelyek veszélyeztethetik lelki egyensúlyunkat. Hivatásom, hogy segítsek minél hamarabb felülkerekedni ezeken.“
17 900 HUF / ülés