Hogyan fogadd el az elmúlást és találj értelmet a szomorúságban?

Az öröm megéléséhez meg kell ismerkednünk a szomorúsággal. A múlandóság annak a világnak a törvénye, amelybe beleszülettünk. a gyász képes lehet arra, hogy építse és formálja az életünket, hozzátegyen a személyiségünkhöz. Nem szabad azonban megrekedni a vnat fázisában. A gyásznak fontos szerepe van az életben. A szakember pedig segíthet, hogy ne csak szenvedést hozzon.

Mi is pontosan a gyász?

A szomorúság alapvető érzelem. Néha minden ok nélkül megtapasztalhatjuk, máskor a testünket-lelkünket ért valamilyen erőszakos, komoly behatás eredménye. Mind testi szinten (a stresszhormonok termelődése által), mint lelki szinten (kellemetlen, fájdalmas érzelmi állapotként) megjelenik.

Milyen helyzeteket kísér leggyakrabban a gyász?

A gyász lehet valós események eredménye – a szeretteink elvesztése vagy a szakítás miatt érzett bánat. Néha azonban a képzeletünk is megteremtheti a gyász érzését, például azért, mert attól tartunk, elveszítjük a biztonságunkat, a munkahelyünket, a státuszunkat. Az élmény ilyenkor a képzelet szüleménye, a gyász azonban nagyon is valódi érzelem.

 

Mit jelent a gyász?

A gyász akkor jelentkezik, amikor elménk úgy dönt, hogy nincs okunk a harcra, és nincs lehetőségünk befolyásolni vagy megfordítani azt a helyzetet, amelyben éppen vagyunk. A gyász célja a szervezet lelassítása a korábbi stressz után. Ez egy olyan teret hoz létre, amelyben feldolgozhatjuk a történteket, és egyben begyógyíthatjuk a sebeinket, és lassan visszaállíthatjuk életünket a normális kerékvágásba.

 

Hogyan győzzük le a szomorúságot, ha már megtapasztaljuk?

A gyásznak időre van szüksége. De a mai világ gyakran arra ösztönöz bennünket, hogy a lehető leggyorsabban szabaduljunk meg a gyásztól vagy egyéb kellemetlenségektől. Legfontosabb tanácsunk az,  hogy légy türelmes magaddal. A pszichoterápiás folyamat azonban segíthet a bánat levezetésében, amely egy szakértővel folytatott párbeszéd során lehetővé teszi, hogy “egészségesen éld meg”, és a jövőben olyan belső erőforrásokkal ruházd fel magad, amelyek segítségével könnyebben kezelheted a hasonló pillanatokat.

V2_hedepy-mundlina-2-w

Mi a teendő, ha a gyász túl sokáig tart?

A gyász fontos jellemzője az, hogy egy idő után véget ér, elmúlik. Ha régi gyászokat hordozunk, vagy a belső bánat nem csillapodik, az valószínűleg az életminőség, sőt az egészség rovására megy (a hosszan tartó gyász azt eredményezheti, hogy a szervezetben gyulladás alakul ki). Egy szakértővel folytatott beszélgetés akár online terápia, akár személyes találkozó formájában jó kezdet lehet olyan témákon való munkához, amelyeket az elme elzár, hogy megkíméljen a további fájdalomtól.

 

Hogyan segíthet a gyászban a pszichológiai konzultáció?

A szomorúságot nem kell kezelni, ez nem betegség, hanem annak bizonyítéka, hogy minden „a helyén van”. Kihívás azonban, hogy megtanuljunk vele dolgozni – megértsük a szerepét, igazságosan teret adjunk neki az életünkben, és lehetővé tegyük, hogy a segítőnk legyen, ne pedig az ellenség. Az online konzultáció végigvezet ezen a folyamaton. Szenvedés helyett segít meghozni a lehetőséget a növekedésre, és nem csak a szomorúságot, hanem az összes többi érzelmet is segít tudatosan átélni.

A kliens valódi története, és hogyan segített neki a terápia:

“Nem akarok semmit tavasszal és ősszel, ingerültnek és energia nélkül érzem magam. Minél többet próbálok leküzdeni, annál rosszabb lesz a helyzetem. Soha nem jártam szakemberhez, mert nem szenvedek depressziót, ezt tudtam. De aztán egy barátom azt mondta, hogy még csak nem is kell egyedül lennem, és beutaltak a pszichoterapeutámhoz, és felbecsülhetetlen volt az az érzés, hogy valaki nem kicsinyli azt, amin keresztülmész, és nem akar garantált tanácsot eladni. rájöttem, hogy a természethez hasonlóan néha le kell lassítanom, több időt kell töltenem azzal, ami boldoggá tesz, és ami a legfontosabb, hogy a szeretteimmel is beszélgessek a szükségleteimről. Őt az életbe, mint belső tanácsadóját, aki kopogtat rajtam. vállam, amikor megfeledkezem magamról.”

Gyász és veszteségélmény feldolgozása

Keresse az Önnek legmegfelelőbb szakembert

Nem számít, honnan keresett meg minket
Dr. Lucian Líviusz Olteanu PhD. (10000+ óra gyakorlat)
STRESSZ MOTIVÁCIÓ ÉLETESEMÉNYEK VEZETŐI COACHING
Ellenőrzött szakmai képzés
„Mindennapjaink során számos problémával, nehézséggel szembesülünk, amelyek veszélyeztethetik lelki egyensúlyunkat. Hivatásom, hogy segítsek minél hamarabb felülkerekedni ezeken.“
17 900 HUF / ülés
Nóra Koczor (500+ óra gyakorlat)
SZORONGÁS KAPCSOLATOK ÉLETESEMÉNYEK
Ellenőrzött szakmai képzés
„Az alapvetően egészséges embernek képesnek kell lennie élvezni egy gazdagabb, teljesebb, éntudatosabb életet. (Wildflower, 2013)“
11 900 HUF / ülés
Dr. Viktória Maczák (5000+ óra gyakorlat)
DEPRESSZIÓ KAPCSOLATOK ÉLETESEMÉNYEK
Ellenőrzött szakmai képzés
„Életünk során mindannyian kerülünk olyan helyzetbe mikor ránkférne a segítség. Olyan problémamegoldó technikákat ajánlok, melyek csökkentik a feszültséget és javítják a hangulatot.“
17 900 HUF / ülés