Hogyan lehet megszabadulni a halogatástól pszichoterápia segítségével?

Halogat? Valószínűleg nincs egyedül. A lakosság jelentős része határozatlan időre halogatja feladatait. Ez a kitérő viselkedés azonnali megkönnyebbülést, de még keményebb büntetést jelent stressz vagy akár bűntudat formájában. Mi magunk is beleéljük magunkat mindkettőbe. A belső gyermekünk és a belső szülőnk. Hogyan érleljük ki tehát ezt a két hangot a fejünkben, és hogyan becsüljük meg helyesen kapacitásunkat, ha egyre több felelősséget vállalunk?

Mi az a halogatás?

Halogatni azt jelenti, hogy elodázzuk a feladatok és a felelősségek teljesítését. Talán te is ismered, mert elég gyakori. Kiderült, hogy a lakosság fele találkozott már vele életében. És semmi szép. A késést gyakran bűntudat, stressz és szorongás kíséri.

 

Mi a különbség a lustaság és a halogatás között?

A lustaság olyan állapot, amelyben az ember alapvetően jól van. Nincs akarat változtatni, így nem kíséri szorongás, hogy mást csinálok, mint kellene. A halogatás viszont azoknál az embereknél nyilvánul meg, akik általában produktívak, de gyakran több feladat is leterheli őket. A halogatás tehát kellemetlen állapot.

 

Mik a halogatás okai?

A halogatás korjelenség, amely egyrészt hatalmas mennyiségű információt termel, másrészt a teljesítményt rontja. Növeli az emberi fegyelem és készségek iránti igényt, mint például a prioritások meghatározása vagy az idő tervezése. Ezeknek a készségeknek a hiánya az, ami hozzájárul a halogatáshoz. A személyiségfeltevésekkel kapcsolatban beszélhetünk például a kritikus fokú frusztráció kezelésének csökkent képességéről. Az ilyen személy inkább kerüli az elkerülő magatartást, ha az egyszerűen túl sok neki.

Hogyan küzdjünk a halogatás ellen?

A halogatás leküzdésének bevált módja, ha az időgazdálkodásra és a megfelelő prioritások felállítására összpontosítunk. Mit csináljak most és várjak jövő hétig? Az is jó ötlet, ha egy nagy projektet kisebb részekre oszt. Hirtelen elengedjük félelmeinket, hogy nem tudjuk, hol kezdjük. Az is segít, ha részcélokhoz rendeljük a határidőket. Lehet, hogy a menetrend nem szigorú, de előre visz minket.

De nem kell egyedül lenni a halogatásban. Egyesítheti erőit személyes edzővel vagy terapeutával, aki online megoldja a rendelést.

hedepy-natalie-1-w

A halogatás betegség?

A halogatás nem minősül betegségnek. Enyhébb formában, kis jóakarattal önállóan is érlelhető. De ha ez sokáig tart, a stressz szintje is megnő. Ennek eredményeként szorongás vagy egyéb szomatikus problémák léphetnek fel. Ugyanakkor olyan következményekkel is szembesülhet, mint a késedelmes pénzbírságok vagy egyéb szankciók.

Ha már kialakult az életében a halogatás és a következményektől való félelem ördögi köre, ne maradjon egyedül. Ezen túlmenően, ha aggódik amiatt, hogy szeretett személyében bízik, egy pszichoterapeuta lehet az ideális partner az Ön számára egy ilyen helyzetben. Ezekben az esetekben egy rövid távú terápia vagy egy egyszeri kezelés segít az akut fázisban.

Hogyan segít a pszichoterápia a halogatásban?

Psychoterapeut pomůže oslovit vaše  „vnitřní dítě“, které se rádo vyhýbá povinnosti. Prostřednictvím psychoterapie zjistíte, co potřebuje pro to, aby před úkoly nekličkovalo a pokud bude, tak abyste věděli proč. Pokud je vám bližší struktura před bádáním a hledáním příčin, nabízí psychoterapie i nástroje k efektivnímu plánování času. Pomůže vám také aktivovat ty vaše schopnosti, které využijete při zvládání všech dalších povinností, které vás v životě potkají.

Jedna poznámka závěrem: zbavit se prokrastinace neznamená zbavit se lelkování a být ještě produktivnější než jsem. Naopak jde o nastavení rovnováhy, která z našeho života pravděpodobně zmizela, a prokrastinace je toho neblahým důkazem.

Egy igazi kliens története – megoldást mutatott a pszichológus a halogatásra

“Az első pszichoterápiámat édesanyám intézte. Azt mondja, nem tud nézni, ahogy otthon ülök, nem megyek sehova, vagy nem alszom egész éjjel, és nem érek rá az iskolára és a munkára, mindezt az utolsó pillanatban. Mindig mindent sikerült, az iskolát nem nagyon élveztem, de sikerült, és még a munkahelyemen is nagyon izgultak értem. De egyre többször éreztem, hogy az élet fut át ​​az ujjaimon. Irigyeltem a barátaimat a hobbijaikért, az utazásért és az új barátnőmért. Pszichoterapeutához érkeztem, nem volt vesztenivalóm, csak le kellett zuhannom a kanapéra és csatlakoznom. Már akkor, az első óra után leírhatatlan megkönnyebbülést éreztem.

Az, hogy rábízhatunk egy másik emberre, hogy megértsünk és ne ítéljenek el, önmagában terápia. A terapeuta és én arra koncentráltunk, hogyan szervezem be az időmet, és honnan tudom, hogy valami elveszi az energiámat, és valami feltölt. Meglepetésemre ez segített a legtöbbet abban, hogy megtanultam tervezni a szabadidőmet. Mint egy varázspálca hulláma, elhagyott a vágy, hogy elhalasszam. Éppen ellenkezőleg, alig vártam, hogy mi vár rám.”

Halogatás lelki okai

Keresse az Önnek legmegfelelőbb szakembert

Nem számít, honnan keresett meg minket
Dr. Viktória Maczák (5000+ óra gyakorlat)
DEPRESSZIÓ KAPCSOLATOK ÉLETESEMÉNYEK
Ellenőrzött szakmai képzés
„Életünk során mindannyian kerülünk olyan helyzetbe mikor ránkférne a segítség. Olyan problémamegoldó technikákat ajánlok, melyek csökkentik a feszültséget és javítják a hangulatot.“
17 900 HUF / ülés
Dr. Lucian Líviusz Olteanu PhD. (10000+ óra gyakorlat)
STRESSZ MOTIVÁCIÓ ÉLETESEMÉNYEK VEZETŐI COACHING
Ellenőrzött szakmai képzés
„Mindennapjaink során számos problémával, nehézséggel szembesülünk, amelyek veszélyeztethetik lelki egyensúlyunkat. Hivatásom, hogy segítsek minél hamarabb felülkerekedni ezeken.“
17 900 HUF / ülés
Nóra Koczor (500+ óra gyakorlat)
SZORONGÁS KAPCSOLATOK ÉLETESEMÉNYEK
Ellenőrzött szakmai képzés
„Az alapvetően egészséges embernek képesnek kell lennie élvezni egy gazdagabb, teljesebb, éntudatosabb életet. (Wildflower, 2013)“
11 900 HUF / ülés